mandag den 31. oktober 2011

Gode råd til hyggeting om aftenen modtages!

Når Hannibal er puttet og legetøjet ryddet op, smækker jeg gerne ofte benene op i sofaen og blogger og ser TV. 
Jeg må dog indrømme, at jeg savner lidt at sidde og hygge mig med noget i aftenstunden. Ikke mad, nej... Men nogle små kreative projekter. F.eks. at strikke eller lave perler eller andet i den dur. 
Jeg har tænkt på at prøve at lave sådanne bokse fra decorate.. Det kan vel ikke være så svært?



Men det er så også det eneste jeg lige kunne komme på, på min hygge-aften-liste. 


Har I nogle gode forslag til hvad man kan hygge sig med? ALT mellem himmel og jord modtages med kyshånd (hvis jeg kunne)! 



9 kommentarer:

Anna sagde ...

Jeg hækler små oldemorsfirkanter foran fjerneren. Det er ikke svært og kræver ikke meget af mig koncentrationsmæssigt. Det var måske en mulighed?

KH
Anna

Lærke sagde ...

Jeg vil vildt gerne i gang med at strikke igen. Dvs. "igen" er måske så meget sagt, jeg blev aldrig færdig med de sokker jeg forsøgte at strikke til min lillebror da han var 4 år. Men måske er det for besværligt? Har du nogensinde gjort meget i det?

Kia sagde ...

Anna: Det er lige præcis sådan noget jeg tænker på... men jeg kan ikke finde ud af at hækle :( Er det ikke tidskrævende og svært at lære???

Lærke: Hahahaha... kan være du kan nå at strikke de sokker færdige til Hannibals 4 års fødselsdag ;) Jeg har engang strikket et tube-halstørklæde, som jeg ELSKER!! Men det er også det eneste... tror endda jeg har glemt hvordan man strikker :(

Lærke sagde ...

Hehe, jeg tror heller ikke jeg kan huske det. Men tube-halstørklæder og benvarmere kan ikke være så svære... det er bare lige det med sokkerne :)

At hækle er ikke så svært, tror jeg nok, men dét har jeg i hvert fald glemt.

Kia sagde ...

Hehe... ja, sokker er en ganske anden sag ;)

Line sagde ...

Hej Kia
Ja, hvem der bare havde tid... Min tid på sofaen bliver brugt på at se tv/film med kæresten eller med computeren på skødet. Hvem der bare kunne strikke/hækle i blinde, så man kunne multitaske sig ud af dilemmaet.
Kh Line

Kia sagde ...

Hej Line!
Ja, det lyder meget som mine aftener også.. Det er også derfor jeg vil prøve at 'bryde' det ved at hygge lidt med noget andet :) Men ja, jeg er heller ikke mester i at strikke i blinde.. så bliver det i hvert fald ikke pænt ;)

Mvh Kia

Trine Bruun sagde ...

Hej Kia. Fik du lavet æskerne?? Jeg blev lidt inspireret af din idé, og forsøgte mig med nogle i dag: froekenbruun.blogspot.com

(:

Kia sagde ...

Hej Trine!
Ja, jeg fik lavet et par stykker, men de blev ikke heeelt som jeg vil have det, så der skal arbejdes lidt! Fedt du blev inspireret!!