søndag den 23. oktober 2011

Søndag... i billeder og ord!

Så er det igen tid til billedspam herfra.


Denne gang fra en rigtig dejlig og hyggelig efterårs-søndag med høj sol og moderat blæst.. Lige til at få røde kinder af! Og røde kinder er jeg fan af :)


Efter en vellykket par-lørdag aften på yndlingsspisestedet her, har vi også (indtil videre) haft en skøn søndag! 


Vi stod tidligt op (tak Hannibal), spiste lidt morgenmad og besluttede at cykle ned og fodre ænder, efter Hannibals middagslur.


Det var en rigtig god beslutning :)


Cyklerne 'parkeret' og far og H klar til at fodre!
Lige siden jeg var helt lille, (og faldt i søen i universitetsparken) har mine forældre og jeg fodret ænder, og jeg har elsket det og altid tænkt, at det skal jeg da også med mine børn! Så afsted det gik, på Hannibals jomfru-tur! Vi tog så dog ikke til uni-parken, men botanisk have i stedet for... det er ligeså skønt!


De er da også søde de små kræ ;)



... ja, de er da også søde de to drenge!



Mågerne der griber brødet i luften.. læg mærke til venstre hjørne, hvor man kan ane brødet og en gabene måge på vej derhen!
Måger er ret så aggressive, når det kommer til fodring.. og i dag var ingen undtagelse. Hvis ænderne fik brødet, fløj mågerne hen og snappede efter dem... Men det sjove ved mågerne er nu, at de griber brødet i luften.. det er da meget godt gået..?

'Så skal du smide brødet derud.. kom nu Hannibal..'
Hannibal stod med brødet i hånden, helt paralyseret af ænder og måger...


'Jeg spiser bare brødet i stedet for, mens jeg betragter fuglene' 



Botanisk have... <3




Ingen tur i det fri uden et stop forbi en legeplads... 
Heldigvis er der en lille hyggelig legeplads lige i starten af botanisk have, hvis man kommer fra Ceres-krydset. Den skulle da lige have et visit af os..


Samtidig kunne jeg da lige tage et par stemnings-billeder på vej derhen ;)





Rigtig efterårs-skønt!










.. Isn't it great!!?? 


Efter sådan en tur, en hård cykeltur hjem og knaldrøde kinder, trænger man da lige til et par nybagte boller til eftermiddags-mad ;) Og så er det da heldigt at jeg lige havde overskud til at slå en dej op inden turen!




En af de bedste ting ved nybagte boller, er duften i hele huset! Så synes, en ellers kold efterårs-dag, at virke dejlig og hyggelig!

Hannibal i gang med yndlingslegen.. hive boxe ud af nederste skuffe, mens mor og far er i køkkenet!



En god kop kaffe skal der til bollerne! M.U.M.S. siger nam nam nam nam..




En veltilfreds ung herre efter en hyggelig dag :)
Åh ja, så kom der lidt weekends billedspam igen! Håber I har nydt billederne og kan mærke den gode stemning?


Hav en god søndag!





2 kommentarer:

Trine Bruun sagde ...

Uuuh.. Kan abslout mærke den gode stemning - hvor ser det hyggeligt ud alt sammen! (:

Kia sagde ...

Det var virkelig også hyggeligt! Synes i hvert fald det er en god måde at bruge en søndag ;)