mandag den 2. januar 2012

Starter det forfra..??

... altså det der med at have en knude i maven, når man skal aflevere sit barn i dagplejen efter ferie og desuden sige farvel til et grædende barn?? 

Hannibal fik lov til at sove længe i dag, da jeg først starter d. 04/01, så vores morgen sammen var SÅ hyggelig og dejlig. Da jeg så puttede ham i tøjet og satte ham i klapvognen, på vej hen til dagplejen, fik jeg en klump i halsen og en knude i maven, lidt ligesom første gang jeg skulle aflevere ham. 

Vi har haft den skønneste ferie! Og hos bedsteforældrene har vi været det meste af tiden. Hannibal har knald hygget sig og samtidig taget nogle store skridt i sin mentale og fysiske udvikling, og det har været overvældende skønt, som forælder, at være vidne til. Som alle andre ferier, er denne ferie gået ALT for hurtigt! Denne har så bare gået endnu hurtigere, da den har været en del tiltrængt i det lille hjem. Måske derfor har jeg også mærket en vis tristhed over at skulle starte på hverdagen igen.. Og det kan Hannibal jo nok godt fornemme. 
Han græd (meget kort) da jeg afleverde ham, og det har han altså ikke gjort i meget meget lang tid.. Åha.. det gør SÅ ondt i moderhjertet når han græder. 
Jeg ved godt at det er hårdt at starte op fra en (især tiltrængt) ferie, men ligefrem at føle man starter forfra?? Pyyhhhhh.... 

Jeg prøver at være stærk og sige til mig selv, at han i morgen allerede har vænnet sig til hverdagen igen og er glad og frejdig som han plejer.. For det er nok sådan det er... 

Det er vist hårdest for moderen ;)


Jeg ser allerede frem til næste ferie!! 


Ingen kommentarer: