onsdag den 11. januar 2012

Tilbage på skolebænken

Nu er det halve skoleår for alvor blevet skudt i gang hos mig.


I forbindelse med mit ønske om optagelse på jordemoderstudiet, er jeg nu i gang med to 1/2 års fag på VUC Århus. Kemi og Samfundsfag. 
Indtil videre går det rigtig fint og jeg føler jeg er godt med. Jeg har også lige 4,5 mellemtimer, næsten hver dag, til at sidde og lave lektier i. Til gengæld har jeg så fri, når jeg kommer hjem :)




Jeg er den 'type' der ikke er velsignet med evnen til at brilliere i et fag, selvom jeg ingen lektier laver. Nej, jeg fandt efterhånden ud af, i gymnasiet, at jeg skal knokle for en god karakter og lave lektier for at kunne følge med i timen. Så det gør jeg nu. Knokler og laver lektier. Men når jeg bare følger de 'krav', så går det rigtig fint. 


Jeg nyder faktisk at være studerende og lære noget hver eneste dag. Man bliver aldrig for gammel til at lære. 



2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hvor er det bare sejt, at du går efter det, du drømmer om!
Det er da perfekt, at der er tid til lektier midt på dagen! Det må være svært at passe ind, når hele familien er samlet. (Jeg aner ikke, hvordan min søster fik gjort sin universitetsuddannelse færdig med 3 børn!!)

Kia sagde ...

Tak :) Jeg synes også selv det er ret fedt og grænseoverskridende at have taget sådan en beslutning, vel vidende om, at det er knald eller fald.

Ja, de mellemtimer er faktisk ikke så ringe endda :) Jeg kan virkelig nå at gå i dybden med lektierne!