søndag den 26. februar 2012

De to streger.. et stort chok.. Et nyt liv.. En stor glæde..

Nu har jeg endelig besluttet mig for, at dele denne store nye begivenhed med jer kære læsere. En ting, som ændrede vores fremtidige planer med ét... eller skulle jeg sige ÉN streg. 
Nemlig denne berygtede streg:





For 4 ugers tid siden kom dette reslutat (meget uventet) frem på denne graviditetstest. Vi havde haft et enkelt uheld, efterfulgt af en fortydelsespille, men det afholdte åbenbart ikke dette nye liv til at udvikle sig.. :) 


Jeg havde gået en uges tid, med svimmelhed og træthed, men havde klart afvist at det kunne være en graviditet der bankede på. Jeg skød skylden på skole, vinter og regninger og tænkte ikke mere over det. 
Men da jeg så opdagede, at jeg var gået et par dage over tid, tænkte jeg, at jeg hellere måtte tage en test, bare for at udelukke graviditet, så vi ikke skulle tænke mere over det. 


Jeg tissede... lagde testen.. gik ind i stuen.. havde nær glemt testen.. gik tilbage på badeværelset.. og hov... der kom to streger... 


Jeg styrtede ind til Daniel, som troede, før han så testen, at jeg tog pis på ham BIG TIME.. men da jeg så brød ud i gråd, forvandlede det smørrede grin sig, til et nærmere panisk udtryk med en smule frygt i øjnene. 


Det var uventet. MEGET uventet. Vi havde et klart billede af, at Hannibal skulle have en bror eller søster, men at der liiige skulle gå et år mere.. i hvert fald. Så vi gik faktisk i nogle dage, og ikke vidste hvad vi skulle gøre af os selv, hvordan vi skulle forholde os til det, hvad det hele skulle ende med. Den store glæde der var, da jeg blev gravid med Hannibal, (som var planlagt) var der ikke på samme måde. Chokket og bekymringerne var altoverskyggende, men efter en del snakken frem og tilbage, har vi selvfølgelig tænkt os at beholde det :)


Vi er så småt ved at komme os over chokket og glæden bliver større og større, men vi er klar over det bliver hårdt arbejde (ja, det gør det vel uanset hvornår det bliver). Hannibal er ca. 2 år, når den lille kommer, så de kommer nok til at få en del glæde af hinanden.. håber vi ;) 


Jeg er ca. 8 uger henne og skal til første lægebesøg 7. marts. Jeg er godt mærket af graviditeten med kvalme og en del træthed... Jeg går i seng kl. 21, står op 6.10 og kan alligevel sove timer til middag. Desuden er jeg begyndt at græde over små (dumme) ting.. hvilket jeg kun gør når jeg er gravid. Havde helt glemt alle de 'glamourøse' ting ved graviditet ;) 


Med det sagt kan jeg sige, at vi er glade herhjemme og håber der kommer en rask baby om nogle måneder. 


Nyt liv skal der glædes over, ikke grædes over.. Det er en stor gave at være så frugtbar og det er vi meget taknemmelige over. 





2 kommentarer:

Anna sagde ...

Tillykke!! Ja, det er en stor glæde at være frugtbar - flere par omkring mig kæmper med det modsatte. Og at I har valgt at beholde det, kommer I aldrig til at fortryde - men det modsatte vil nok ikke være tilfældet.
Vil du forresten ikke gå ind og ændre på dine kommentarindstillinger, så man ikke skal skrive koderne? De er ikke til at læse, efter der er kommet to!

Kh
Anna

Kia sagde ...

Tak skal du have :) Ja, jeg føler mig da meget velsignet over at kunne sætte børn i denne verden, uden de store problemer! Det er helt sikkert.
Tak fordi du gør mig opmærksom på det med kommentaren! Jeg har lige prøvet at rode rundt i blogspot for at se hvordan jeg kan fjerne det, men jeg ANER det ikke! Ved du hvordan man gør????


Kra,