mandag den 20. februar 2012

Vinterferie #1 - slotsophold!

Så er jeg tilbage på bloggen efter en skøn, SKØN! vinterferie der bl.a. bød på bedsteforældrehygge og slotsophold. 


Daniel havde desværre ikke ferie, men det betød jo ikke at Hannibal og jeg ikke kunne nyde lidt ferie sammen. Vi smuttede, onsdag, ud til mine forældre et par dage og hyggede os gevaldigt. Hannibal fik gået (!!) en del og leget en del med både mormor og morfar og mor blev aflastet lidt og fik slappet af :) Ahhh.. og alle var glade. Selvfølgelig med undtagelse af far, som savnede sine kære (især sin søn) gevaldigt.


Lørdag morgen gik turen så til skanderborg, hvor Hannibal blev 'smidt af' hos farmor og faster og dermed lød startskuddet til et slotsophold med kaffe/kage, 3-retters menu, overnatning og morgenmad på Store Restrup Herregård i Nibe nær Aalborg. Selvfølgelig kun for Daniel og jeg (rigtig kærestetur!). 


.. on the road again! De fleste af votes ferier starter på 4 hjul og det gjorde den også denne gang :)

Her kommer lige et par billeder af værelset hvor vi sov.

Stor himmelseng, som man sov fantastisk i!

Fine gamle møbler

'The hall'


Døren ned til den store vinkælder, hvor der var vinsmagning kort efter vores ankomst! 

Vores værelse 'Greve Levetzau', som var en af ejerne af godset/herregården

Pejsestuen, som vi slappede af i, efter 3 retters menuen. 


... pejsestuen. Her med pejsen i baggrunden





Jeg fik ikke så forfærdeligt mange billeder af herregården, men det var enormt flot og meget autentisk. Vi nød tiden sammen og stressede fuldstændigt af! Det betød altså at mine batterier blev opladet 100% og jeg kom hjem med fornyet energi. 
Det er enormt rart :)


Alt i alt har vi haft en dejlig ferie, det eneste problem er bare, at den var alt for kort... som sædvanlig!
Håber I derude har haft en god ferie også (jer der har haft ferie)



4 kommentarer:

Trine Bruun sagde ...

Hvor ser det dejligt ud Kia.. Man bliver jo helt misundelig. Har lige vist Jens C billederne, så han kunne få lidt inspiration (;

Anna sagde ...

Uh, det ser skønt ud!:-) Sådan noget kunne jeg også godt snart trænge til.

Kh
Anna

Kia sagde ...

Trine: Hehe.. ja, du kanhilse og sige til Jens C, at det var fantastisk og det syntes Daniel iøvrigt også ;)

Anna: Ja, det var også skønt og noget man burde gøre for sig selv en gang imellem!

Naja Luise sagde ...

Det ser sgu lækkert ud, og det gør Daniel i øvrigt også i den stue!