tirsdag den 6. marts 2012

Har jeg ikke lige været gravid...??

Sådan har jeg det i hvert fald! 
Lige nu er jeg i det punkt i min graviditet, hvor kvalmen (især) er dominerende. Trætheden er jeg ved at vende mig til. Til gengæld begynder hovedpinen at melde sin ankomst.. Jeg har ellers ALDRIG ondt i hovedet, men i starten af sådan en graviditet, kan det godt være en daglig ting for mig. 


Men synes nu det værste er den der kvalme. Især når den lige begynder at komme, for så er det, man skal begynde at lægge sine madvaner om. Det betyder; meget mere vand, mange små måltider og (endnu) mindre fedt. Hvis man til gengæld kan holde det, kan man også holde kvalmen på et minimum. Men bare tanken om mad, kan få det hele til at vende sig. Pyhhh...
Jeg har så fundet ud af, at hvis jeg holder mig til en smoothie om morgenen efterfulgt af knækbrød, så starter min dag meget godt... Og så er det lige man skal spise de der mange små måltider hele tiden.. Det kan godt være en prøvelse.. især når man synes mad er vammelt.


Min 'snack' her til middag er



Vindruer, riskiks og mælk. Frugt er en af de få ting jeg ikke får kvalme over ved tanken og riskiks smager ikke af så meget, så de kan let skylles ned med mælk. 


Så lige til en lille opfølgning på legekøkkenet og Hannibals helbred. 
Han er stadig ikke helt ovenpå endnu, men han er begyndt at gå rundt og lege lidt igen. Og mon ikke legekøkkenet var et hit!!? Jo jo.. det blev flittigt brugt, så far syntes i går han skulle købe batterier til 'kogepladerne' så de kan lyse.. 


Læg mærke til den lysende kogeplade.. meget realistisk og lærer desuden børn, at det ikke er farligt at lægge hånden på den røde kogeplade... hmmm... haha.. 


Tror vist han sprang opvasken over i går.. tsk tsk!



Det var faktisk lidt en lettelse at køkkenet hitter hos H. Jeg glæder mig allerede til at skulle ud og købe alt det hyggelige og søde træ-mad man kan få! 





Ingen kommentarer: