lørdag den 24. marts 2012

Kæresteweekend - ved vejs ende

Så er kærestedagen snart ved vejs ende.. (lige pånær i morgen tidlig selvfølgelig) og trods mavesmerter og influenza-ligende symptomer, så har det været en noget så hyggelig og solrig dag. Sol i sindet, såvel som i vejret! 


Da Daniel kom tilbage fra at have afleveret Hannibal, tog 'praktisk'-fanden ved os, og jeg gik i haven, for at vende jord og plante de første urter i urtehaven, kun iført korte shorts og stropbluse. Samtidig fik Daniel støvsuget hele huset og luftet godt ud. Rigtig romantisk og kæreste-agtigt, hva?? ;)
Bagefter nød vi en velfortjent kaffe på terrassen i solen:)


Turen gik efterfølgende ned i byen til endnu en kop kaffe i solen, på Århus teaters trappe. Så dejligt bare at nyde solen, byen, hinanden og nuet.. noget jeg har glædet mig til i lang tid. Ingen børn, der skal sove til middag, ingen aftensmad der skal laves.. bare sol, kaffe og varme. 


Egentlig var idéen til aftensmad café burger, men ingen af os kunne overskue at kæmpe os igennem en stor uoverskuelig burger, så valget faldt på Can Blau tapas restaurant. Jeg eeeeelsker tapas mad.. alt muligt lækkert man kan 'nippe' af og sammensætte som man vil, er en symfoni af smagsoplevelser i min mund. Samtidig får man ikke en uoverskuelig tallerken med en kæmpe bøf, sovs og kartofler, der kan være svært at kæmpe sig igennem, men et vælg af farver og smagsoplevelser der er overskueligt på sin tallerken.


Can Blau var ganske udemærket og vi gik derfra mere mætte, end vi troede. Daniel var nok mindre begejstret end jeg og jeg vil da give ham ret i, at det langt fra er det bedste vi har oplevet. Men jeg var ganske tilfreds og kan sagtens finde på at tage derhen igen. 


Nu er vi så hjemme igen. Putter under dynen og er egentlig bare helt trætte og udmattede. Vi kan ikke engang overskue at finde en DVD at sætte på, så vi ser bare den film TV2 nu synes vi skal se.. Totalt luksus problem ;) 


Jeg glæder mig helt ubeskriveligt til at se Hannibal i morgen! Samtidig har jeg været overrasket over hvor lidt jeg har tænkt på ham i dag. Jeg har faktisk bare nydt at have mig selv og Daniel at tænke på. At være børnefri bare for et par dage, er faktisk rigtig dejligt! Det kan anbefales..


Gaaaaaaab.. hvad er klokken? Kun 20.33!!? Pyhhh.. det bliver en kort aften, den nyredte seng kalder på mig! 


Sov godt!





Ingen kommentarer: