søndag den 10. juni 2012

24+2 - graviditetssatus - SPARK!

Så er jeg nået over de 24 uger og er i 25. uge af min graviditet. Sikke hurtigt tiden går! 


Jeg synes efterhånden rigtig at kunne mærke at jeg er blevet 'større' og lidt mere tung foran. Når jeg går længere ture, er det allerede begyndt at gøre ond i ryggen og der skal ikke meget til at plukveerne står i kø. Desuden er nætterne hårde, forstået på den måde, at mit bækken er begyndt at blive ømt, således at jeg ikke kan ligge i de samme stillinger i længere tid ad gangen. Jeg kan slet ikke ligge på siden i mere end en times tid ad gangen, før det begynder at gøre NAS! 


Livmoderen er også begyndt at 'trykke' opad mod både tarme, mave og ribben. Det gør at når jeg sidder ned, har jeg ofte lyst til at skubbe mig ryg bagud, så der er 'plads' til maven. Desuden kan jeg ikke spise store måltider før jeg føler mig mæt. Det er jo egentlig godt nok :) 


Ja, jeg kan rigtig begynde at mærke at jeg er gravid nu! 


Men ud over det, er det en lille vild én. Der bliver sparket og møvet på livet løs, meget mere end hvad jeg husker Hannibal gjorde. Jeg kunne sågar ikke falde i søvn forleden fordi han havde så travlt med at møve rundt derinde. Og han er ikke engang så stor endnu.. Hvad nu når han bliver de 2900g. og derover? Pyhhh... Men jeg tager det nu som gode tegn indtil videre :) 






Billedet findes lige HER





Ingen kommentarer: