onsdag den 13. juni 2012

Hjemmelavet müsli og (meget) lidt EM

For et par måneder siden, var jeg en tur i KBH for at besøge min lillesøster. I den forbindelse havde hun og kæresten lavet lækkert morgenbord bestående af alt muligt hjemmelavet og ikke hjemmelavet! Specielt havde hun lavet en ret let müsli, som efter sigende skulle smage fantastisk. Jeg smagte den ikke selv, da müsli ikke lige er min kop te. 
Til gengæld har Daniel sidenhen spurgt om jeg ikke kunne lave den herhjemme og jeg har selv gerne ville lave det. Så det gjorde jeg lige i dag :) 


Opskriften er let!


kokosmel
mandler
havregryn
én skefuld honning



Kokosmel, mandler og havregryn smides på panden og brunes. Efterfølgende kommes honning på og panden tages af varmen.
Så er det ellers bare at røre rundt i det, indtil honningen bliver krystalliseret igen og begynde at hakke det på panden, indtil det er helt køligt igen. Hvis man ikke konstant hakker, risikerer man at stå med en stor klump.. så hak til!


Så smider man ellers müslien i en dåse og ryster godt!


Hannibal hjælper med at ryste!


.. og slår lidt tromme og så:


Det færdige resultat - mums! 


Desuden er der jo det der EM i TV.. Suk... Heldigvis er Daniel ikke fodboldfanatiker (Gudskelov) så det er yderst sjældent den står på fodbold i TV. Men når der er EM og når Danmark spiller, så vil han gerne se det. Og det er helt fair synes jeg :)








Ingen kommentarer: