torsdag den 11. oktober 2012

Barsel #1 - den svære start

Så er min barsel med baby for alvor skudt igang. Som jeg skrev i det tidligere indlæg, så har det været en lidt hård start. Egentlig meget som forventet, men stadig hård. 



Hannibal har taget rigtig godt imod lillebror Jonathan. Han er meget opmærksom på ham, kysser ham og aer ham konstant. Somme tider så ofte, at man er nødt til at holde lidt igen, så Jonathan kan få sovet en lang lur. Når Jonathan græder, er Hannibal der straks til at ae og berolige ham. Utrolig kært!
Hannibal har dog også reageret på en lidt anden og meget forventelig måde. Han er mere pylret, vil ikke afleveres i dagpleje og har den sidste uge, sovet meget uroligt om natten og har vågnet og kaldt på sin far. Desuden er energiniveauet unormalt højt, når han er hjemme. Især i denne weekend havde han så meget energi i kroppen, at det var helt voldsomt. Men han er dog stadig sit glade jeg og det varmer. 

Jonathan har indtil videre opført sig, som mange spædbørn gør i starten. Spiser KONSTANT, sover, vræler og har haft nogle hårde nætter. De første par dage, sov jeg vel sammenlagt 2 timer pr. nat. De sidste 4 nætter har Jonathan og jeg dog sovet godt. Kun vågnet 1-2 gange for at amme. Sådan må det gerne fortsætte ;)
....
Men det er jo netop det, der er det hårde.. Man ved ikke om det fortsætter. Den uforudsigelighed med spædbørn/babyer synes jeg er det hårdeste ved at blive forældre. Hvis man nu vidste, at HVER nat vågner Jonathan 4 gange kl. det, det, det og det, så kunne man ligesom tage den derfra. Alting er utrolig nyt og uforudsigeligt og når man oveni hatten har en anden lille pølle, så kan det virke helt uoverskueligt!

Det hjælper selvfølgelig heller ikke, at mine hormoner tordner rundt i kroppen og giver mig diverse humørsvingninger. Det ene øjeblik er jeg taknemmlig over livet, min familie og bare det at der kommer mad på bordet hver dag. Det andet øjeblik er alting surrealistisk og jeg kan slet ikke overskue at skulle igennem denne barsel. Det er dog blevet en del bedre allerede. 

Nu fylder en masse nye spørgsmål så; bliver Jonathan en let dreng? Kan han sove ligeså godt som Hannibal? Hvis ikke, hvad gør vi så? Tænk hvis han fik kolik! Hvad gør vi så? Osv osv osv... 

Med det sagt, så er Jonathan en dejlig baby, der har spist så meget at han på blot 9 dage er gået fra at veje 2990g. til 3400g! Godt gået min dreng :) Jeg kan ikke lade være med at kysse ham og nusse ham og når Hannibal kommer hjem får han også en ordentlig kyssetur og nussetur. Jeg er stolt over mine drenge. Alle 3! Jeg synes faktisk vi klarer det rigtig godt, indtil videre, at være en familie på 4. Vi får ordnet alt praktisk, får frisk sund mad på bordet hver dag (tak Pappi Daniel), fik gjort hovedrent i går og kører egentlig den normale rutine så vidt det er muligt! Hvilket jeg kan mærke, er enormt beroligende for Hannibal. Så må vi bare se om Jonathan en dag kan tilpasse sig den rytme :)


Jonathan et par dage gammel... Beklager de sorte rander under mine øjne! 


4 kommentarer:

Anna sagde ...

Åhr hvor er i fine! Alt kommer til at gå super, deter jeg sikker på - I er jo for seje, at I både får lavet mad og gjort rent...!
Kram

Kia sagde ...

Tak Anna :) Du er sød! Jeg kunne heller ikke gøre det hvis ikke jeg havde Daniel til at lave mad hver aften og lege med Hannibal, mens jeg går rundt i en baby-boble!

Annette sagde ...

Ja, uvisheden er det sværeste med sådan en lille en. Men er sikker på at alt bliver super <3

Kia sagde ...

Tak, du er sød :)