onsdag den 31. oktober 2012

Barsel #2 - Jonathan 1 måned!

Hu hej, så gik der en måned. 

Jonathan er vokset (meget) og sidst sundhedsplejersken var på besøg (da Jonathan var ca. 29 dage) vejede han 4280g. og var 52,5cm. lang. Altså kan vi konstatere, at han spiser som han skal og tager meget på.. som han skal :)

Jeg synes jo, at vi får begrænset med søvn, men nætterne er begyndt at blive mere 'stabile' og Jonathan kan tage 3-4 timer ad gangen om natten. Desuden er hans spiserytme blevet mere regelmæssig. De sidste 2-3 dage har han spist med godt 3 timers mellemrum. Han får dog stadig en del 'ædeflip' om aftenen og vil somme tider gerne spise med 1,5 - 2 timer imellem. I dag har jeg prøvet at lægge ham til at sove i barnevognen. Det har han gjort før, men kun når jeg har gået rundt med ham... Det gik fint og han sov i godt 1,5 time, men er just vågnet og jeg skriver dette indlæg med en hånd, da den anden er besat af baby ;) 

Han har stadig en del mavekneb og rumlen, men Daniel og jeg er blevet bedre til at tackle dem og hjælpe Jonathan til at finde ro igen. 

Desuden er jeg igang med at forsøge at få ham til at smile. Så jeg ligger hver morgen i sengen og prøver, fuldstændig hårnakket, at få ham til at komme med et smil... har ondt i kinderne når jeg står op...
Men det kommer snart... det kan jeg mærke;)




Ingen kommentarer: