onsdag den 29. maj 2013

Jonathan 8 mdr.

Så er det tid til endnu et månedsindlæg. Synes lige jeg har lavet et..??

Vi er godt inde i et tigerspring (tror jeg) så jeg håber næste skridt er, at han kan kravle snart! Han gider ikke engang ligge på maven og møve. Han er blevet bedre, men ak, synes godt nok der er lang vej endnu. Til gengæld er han ret god til at side og 'skubbe' sig op når han tilter til siderne. Han er begyndt at spise rigtig godt og vil meget gerne tygge på mad. Derfor får han ofte lov til at gnave i æbler, brød, broccoli mm. til stor glæde og stor frustration, når det falder på gulvet eller vi tager det fra ham ;)

Det er også en ting jeg har opdaget ved Jonathan er hans temperament(!!). Hvis vi tager noget fra ham, hvis han f.eks. skal spise eller noget, bryder han fuldstændig ud i hysteri og kaster sig tilbage i stol eller ammepude. Det samme sker hvis man ikke lige tager ham op, når han begynder at kede sig eller hvis man skal tørre hans mund efter måltid. Ren skaberi og hysteri. Til stor irritation og stress for moderen. Til gengæld har han det som blommen i et æg, når der er folk nok omkring ham. Han er en rigtig selskabs-baby :) Og så EEELSKER han sin storebror. Han kan bruge laaang tid på bare at iagttage Hannibal uanset hvad Hannibal foretager sig. Rigtig lillebror-agtigt.. så kært :)

Søvn:
Der er efterhånden kommet en god rytme i søvnen om dagen. Om natten sover han stadig ret uroligt synes jeg, og vil gerne spise en del gange. Øv! Men vi overvejer snart at lægge ham ind på eget værelse, da jeg har på fornemmelsen at det er fordi vi mosler rundt i sengen, at han vågner. 

Vågner om morgenen kl. 7.30-.8.00

Første lur kl. 9.30/10.00 - 11.00/11.30
Næste lur (næsten altid samme tid) kl. 14.00 - 15.30

Bliver puttet ved en 20.00 tiden. 

Mad: 
Jeg er nu gået helt væk fra pulvergrød (yes!) og alt laves hjemmefra :) Kan dog godt være jeg nupper lidt pulver med, hvis jeg skal ud lige på de tidspunkter han skal spise. Han er også begyndt på et slags fast afføringsmønster. Det hedder LIGE INDEN morgenmaden ;) Det er dog stadig en smule hårdt og der kommer ikke vanvittigt meget ad gangen... Men det kommer dagligt!

Morgenmad: Havregrød lavet på mælk og vand med en klat smør og lidt sukker i. Dertil vand at drikke.

Middagsmad: Hjemmelavet fuldkornsrisgrød med most æble og banan med enten lidt olie eller smør. Dertil vand at drikke. 

Snacks: Amning og/eller æble, melon eller andet godt at tygge i.

Aftensmad: Kartoffelmos med gulerødder og hvad der ellers kunne være på menuen (f.eks. broccoli). Lavet i mælk med smør. Dertil vand.

'Putte-mad': Amning. 

Ud over et iltert temperament, så er Jonathan også en enormt kærlig dreng der har et stort kramme og kysse behov. Virkelig dejligt. Han har det allerbedst i favnen på enten mor eller far og skal nok skrige op, hvis der er blevet krammet for lidt ;)

Nuværende kælenavn: 'Lang-fing' (fordi han er så pokkers nysgerrig og får Inspector Gadget armen når der er noget han vil ha')



1 kommentar:

Anonym sagde ...

Han minder så meget om B :) han har også et kæmpe temperament, præcis dom du beskriver det ;) og han er også et krammedyr! Jeg kan godt huske den urolige nattesøvn ved 8-månedersalderen.. Godt det går over :)

Jeg venter på, at B kan gå - er ved at være lidt træt af at vende gåvognen, når han rammer væggen :p