lørdag den 25. maj 2013

Lorteliiiiv!!

Jeg sidder nu i en zombie ligende tilstand og tasfgde .. tasker... taster forkert igen og igen, mens det indre stressniveau er rødglødende.. kan man overhovedet sige det?? 
Anyway.. 
Vi har mildest talt haft nogle hårde nætter med Jonathan i snart en hel uge. Han vågner om natten og græder og græder on INTET kan få ham til at falde til ro. Endelig efter lang tids trøsten, sut-i-mund, aen, op mellem mor og far, amning osv. falder han til ro. I nat brugte vi en hel time på at få ham til ro og jeg hørte mig selv hviske/råbe (I ved, når man hvisker virkelig højt, så man bliver helt hæs) LORTELIV!! 
Ja, det var altså lige sådan jeg havde det i går. Magen til lorteliv skal man lede længe efter. 
I dag har Jonathan så lige 'spiced' trætheden op med lange grædeture, velcro-baby der vil sidde på arm og korte middagslure.. Åh ja, det er vist sikkert at sige at jeg er en meget MEGET træt mor disse dage. Især mentalt. Det samme med Daniel. Hannibal.. Ja, han er evigglad som altid. Vi er heldigvis også gode til at lave hyggelige ting med ham, så han ikke skal føle hele dagen bliver til en 'mor og far er trætte og skændes og baby græder konstant' - dag. 

Nu er Hannibal og Jonathan lagt. Jeg kigger konstant på babyalarmen og mærker at mit indre stressniveau tager stor skade... 
Åh Gud, hvem var det lige der sagde det var fedt at have børn?? 

Bare rolig! Jeg elsker jo mine børn, men nogle dage skal man jo lige ud med lidt... og det skulle jeg lige i dag!

KOM NU! GIV MIG BARE ET PAR TIMERS SØVN I NAT!!!! I STREG, TAK!


3 kommentarer:

et delerum sagde ...

Sådan er det bare nogle gange, og det letter altid lige at få luft for det! -og jeg er ikke i tvivl om, at du elsker dine unger uanset hvad :-)
/tina

Anonym sagde ...

Åh, der er ikke noget værre end tider med dårlig søvn! Vi har en jetlag-baby for tiden, men jeg ved, at det i det mindste kun varer et par dage...

Jeg kan godt huske, da B var omkring 8 måneder og skreg hver nat. Det var så hårdt, bliver helt træt af at tænke på det. Men det var heldigvis bare en fase, og jeg håber aldrig, den kommer igen.

Og bare råb lorteliv, det er helt ok :)

Kia sagde ...

Tusind tak begge to for jeres søde kommentarer!