fredag den 5. juli 2013

Jonathans navngivning

SÅ! Langt om længe kommer her endelig indlægget om Jonathans navngivningsfest d. 22/6-13, hvor overskriften var hygge og glæde frem for udseendet (vi gik ikke så meget op i pyntning og borddækning).

Først og fremmest vil jeg sige, at det var en enormt hyggelig og afslappende fest! På trods af, at vi selv lavede maden, dækkede bordene og ryddede op efter festen var der ingen (eller meget lidt) stress. 
Daniel havde taget fri fredagen inden festen, så vi kunne lave det meste af maden, samt tage ud og pynte op/dække bord på min mors institution, hvor festen blev holdt. Samme sted som Hannibals navngivning. Vi fik et par søde piger ud på selve dagen, til at varme maden og servere den. Det gav altså lige stressniveauet et dyk nedad!

Vi blev overvældet med gaver, lege og kys. Hannibal tilbragte det meste af dagen ude på legepladsen sammen med de to fætre og selvom det stod ned i stænger, så havde de også en fest på den store legeplads. 

Da vi kom hjem var vi mættede (på den fede måde) af indtryk, snak og grin. 

Det var en uforglemmelig dejlig dag og den printer sig fast i min hukommelse. Og nu bliver den også indviget på bloggen. 

Jonathan Skak Mandal Doktor 
Bordet (og babymad)

Maden. Det var enkelt og hjemmelavet (DET HELE) og det smagte skønt!

Hannibal i sin fine skjorte med hajer på :)

Gang i snakken (det er vi rigtig gode til i min familie)

Hannibal får sig en gyngetur på legepladsen

Og fem minutter efter er han en faaaaarlig drage! (Åh, hvor jeg dog elsker ham)
Min mor havde læst om en tradition hos indianerne, hvor, at når man skulle navngive sit barn, skulle barnet en runde mellem folk i hele stammen, hvorefter alle skulle spytte(!!!) i barnets mund... Øhøm... Vi nøjedes med at kysse :)






Da festen lakkede mod enden og folk begyndte at tage hjem, tog drengene sig en velfortjent slapper i en sofa med moster.

Et meget sigende billede af Hannibal på vejen hjem fra en dejlig fest. 
Både Daniel og jeg synes det var en yderst vellykket fest og den var ligeså skøn som Hannibals navngivning
Nu er den blevet foreviget på bloggen og jeg vil kigge tilbage og mindes en god tid.


Ingen kommentarer: