mandag den 5. august 2013

Ferien anno 2013 #1 - hjemme

Så fik jeg endelig lidt tid og overskud til at komme med et ferieindlæg. For jer der ikke ved det, så er man rimelig hængt op som småbørnsforældre og har ikke mange minutter på bagen, før der skal ordes et eller andet, ryddes op, laves mad, GIVES mad, putte børn, rende frem og tilbage under putteritualet og jeg kunne blive ved.. Men nu. NU er der ro til et indlæg... Det kan jeg vidst lige nå inden mit eget putteritual.. Kaste mig ned i sengen og lukke øjnene.. Zzzzz...
Anyway.. 
Vi har haft en fantastisk ferie og hverdagen har allerede banket på igen. Daniel havde sin første arbejdsdag i dag og ungerne starter i morgen i henholdsvis vuggestue og børnehave. Jeg er spændt. SÅ spændt! Og jeg starter først d. 2. sep. 
I de første 2 solrige uger af vores ferie, var vi hjemme. Bare hjemme og hygge og være firekløver som vi bedst kan. Dog fik vi også ordnet lidt hus-/haveprojekter, som der jo skal til, når man lejer hus. Men vi har nydt det. Det har ikke været en sur pligt. Det har bare været afslappende og hyggeligt. Daniel ville nok mene noget andet, når det kommer til hækken, der skulle klippes (Daniels hadeprojekt nr. 1), men han klarede det hurtigt og flot i år :)
Ellers har vi været på stranden, leget med naboen, spist is, spist kage, sovet længe, sovet uafbrudt, drukket rødvin, røget cigaretter (eller, det var så kun mig) osv. 


Dagen efter Daniel fik ferie, fik jeg en rødvinsaften med to gamle venner fra gymnasiet. Den ene som jeg stadig ses med og den anden, som jeg ikke havde set siden gym. Det var en rigtig dejligt rødvinsaften med smøger og guitar og nostalgi.


Når man har ferie, kan man tage på spontane aftenture til stranden for at ældstesønnen kan kaste sten i vandet <3


Rundstykker blev der indtaget (måske lidt for) mange af. Det hører med til ferie. 


Vandleg med nabopigen...


Jonathan har lært at sove på eget værelse i denne ferie. Det betyder at man kan lægge sig i seng MED lyset fra sin egen lampe i soveværelset uden at vække nogen. Havde helt glemt hvor dejligt det var!


Der var dog lige en morgen eller to, hvor J kom ind og putte lidt i sengen. Det har Pappi et bevis på her ;)


Skønne legekammerat Virgil på besøg i høj sol. Der nyders derfor en stor is på tæppet i haven. 


Første nat hvor Jonathan sov (nogenlunde) igennem. Kun afbrudt en enkelt gang. SCORE!



KAAAGEEEE!!!


Hannibal var på miniferie hos farmor et par dage i ferien. I den tid legede han bl.a. med Daniels gamle Playmobil. Her er så (ifølge Hannibal) playmobiludgaven af mor og far i bil. Meget autentisk. Mor bag rettet og far med skæg (og redningsvest...?)


Nyder en stille aften i mit eget selskab foran computeren, læser blogge, spiser frugt og drikker te.


Sommer i egen have. Jeg elsker det.


Og det gør Hannibal også :)


Og nå ja, så savnede Daniel opmærksomhed, så han skar sig lige på et glas. To sting i tomlen og en skinne på i 12 dage. 
Hmmm... nu hvor jeg tænker over det, var det GARANTERET bare fordi han ville slippe for at skifte lortebleer i sin ferie. Det har jeg nemlig været nødt til at gøre, fordi han ikke måtte blive våd på fingeren... typisk ;)


Et afsluttende og meget sigende billede af Hannibal. Det betegner nok meget godt vores første 2 uger i hjemmet hvor solen stod højt. 
Den sidste uge tilbragte vi i et lækkert sommerhus ved Ebeltoft. Indlæg kommer snarest. 

Jeg håber I alle har haft en dejlig ferie og at I kan vende jer til hverdagen igen :)


Ingen kommentarer: