mandag den 25. november 2013

Vinteren og dens luner...

Nu træder vi snart for alvor ind i vintermånederne og det kan mærkes i huset.

Jeg er egentlig ret vild med denne tid på året med røde kinder, frisk luft og smukke glinsende sorte morgener… MEN… hver ting har en pris. Prisen for denne tid er alle dens forbandede sygdomme. 
Lige i skrivende stund ligger drengene og hoster om kap i sengene, mens 11-tallene ingen ende synes at tage. Lige som jeg troede vi fik et break fra 3 ugers on/off roskildesyge, så kom influenza-symptomerne langsomt snigende… Og nu synes jeg faktisk det gerne må fise af… alt det der sygdom…

Tænk sig, at det næsten kommer bag på mig hver vinter. Altså hvor meget sygdom der egentlig er i luften. Det bliver især forstærket med børn og ISÆR med flere børn, der ynder at mysse hinandens snotmunde til stor væmmelse (og også lidt glæde) hos forældrene. De bliver bare VED med at smitte hinanden. Som en skrue uden ende. Det er godt jeg er SÅ glad for mit studie, ellers ved jeg ikke om jeg ville holde til at stå op hver morgen 4.35 efter sammenlagt 4 timers søvn, pendle i 3 timer, have 6 timers undervisning, pendle 3 timer hjem igen, spise aftensmad, tørre snotnæser, putte unger og gå kold. Sådan ca. ser min hverdag ud. Kæreste? Jo, han eksisterer herhjemme… lidt endnu i hvert fald… Krydser fingre for han har lyst til at blive… 


Ingen kommentarer: